יום שבת, 2 במרץ 2013

שירים מהסרטים Vol 2

אם אתם זוכרים, היה לי לפני המון זמן פוסט של שירים מפרומואים ופרסומות ומכיוון שלאחרונה הצטברו לי כמה שירים כאלה, החלטתי שאני אכתוב עוד פוסט שיאגד אותם. מי יודע? אולי זה יעזור למישהו לפתור משהו שהוא לא זיהה עד עכשיו.

מה שמעניין מאוד במוזיקה שמשתמשים בה בפרומואים היא העובדה שדווקא שם הפרסומאים מצליחים להכניס בצורה לא ישירה מוזיקה קליטה מאוד שלא מושמעת מסיבות כאלו ואחרות בארץ. דוגמא אחת אפשר למצוא בפרומו של הסדרה האוס ששודרה עד לפני כמה זמן בהוט, בו השתמשו בשיר Come Closer של מיילס קיין (Miles Kane). זה שיר שבאופן מובהק לא היה מצליח להיכנס לפלייליסט רגיל של גלגל"צ אבל כולנו היינו יכולים לזמזם אותו בכיף כשהוא התנגן ברקע של הפרומו. מיילס קיין הוא שותפו של אלכס טרנר מהארקטיק מנקיז להרכב The Last Shadow Puppets והוא עושה גרסא מעודכנת לבריט-פופ כמו הרבה אמנים בריטים צעירים היום. קיין עצמו נראה כמו הכלאה של פול מקרתני וליאם גלאגר וזה מתיישב בדיוק עם המוזיקה שלו.


אז מה תפס לי את האוזן בפרומואים ובפרסומות לאחרונה? באופן מפתיע, גם דברים שכבר הכרתי.

Imagine Dragons - It's Time

איפה שמעתי? בפרומו לסדרה "חשיפה לדרום" בהוט

הכרתי את השיר הזה לפני כמה חודשים כשטחנו אותו ב-Xfm והוא התחבב עלי מיידית, מה יש לא לאהוב? שירה נקייה ורגשנית, מקצב מגניב ופזמון מדבק. הלהקה האמריקאית הזו הפכה לא במקרה לחביבה על האוזן הבריטית.


Awolnation - Sail

איפה שמעתי? בפרומו לתוכניות החדשות של ערוץ 8

ערוץ 8 תמיד היה סוג של תו תקן לאיכות, ובצדק. גם הפרומואים המושקעים שלו מתהדרים בפסקול שלא מבייש את הסטנדרט. סגנונית, השיר הזה הוא רוק עם השפעה אלקטרונית מאוד כבדה ושירה מאוד מכאנית, כמעט רובוטית. הוא נותן הרגשה מאוד מנוכרת ותעשייתית, כמעט מטרידה. אבל אני מניחה שזו היתה הכוונה.


San Cisco - Beach

איפה שמעתי? בפרומו לתוכניות החדשות בהוט 3

אינדי-פופ חמוד של להקה צעירה אוסטרלית. המילים הן לא הכי מתוחכמות ועוסקות באהבה נכזבת אבל מתחמקות לדעתי מנפילה לקלישאתיות בעזרת התיאורים המקסימים של הבחור המאוהב, גם בחלקים העגמומיים בהם הוא מתאר את ההתפוגגות של הקשר במטאפורה של מוות. עם כל זה, השיר שומר על אווירה מרוממת.


Buck Spencer - Cartoon Zombie

איפה שמעתי? בפרסומת של דר' מרטינס עם אגניס דין

פעם מגפיים של דר' מרטינס היו הדבר הכי מגניב בעולם והיוו תת-תרבות ניינטיזית בפני עצמה. מאז חלה ירידה במעמדן ולא נראה לי שילדים היום יודעים ממש מה זה. אז במאמצים לחזור להיות אחד מהשחקנים המובילים בשוק הנעליים, דר' מרטינס פצחו בשיתוף פעולה מעניין עם הדוגמנית ההורסת אגניס דין והוא מלווה בפרסומת מגניבה לפחות כמו התדמית שהם מנסים לשקם. השיר שמלווה את הפרסומת תפס אותי מהרגע ששמעתי אותו במקרה באיזה פרסומת בבלוג מוזיקה שקראתי. לא היה קל למצוא אותו, כי שזאם לא עזר לי ממש, אבל חפירה ממוקדת ביוטיוב הביאה אותי לתשובה, וזה הרבה יותר מספק מאשר להשתמש בשזאם.


אני אישית מאוד מרוצה מאוד מזה שלפחות דרך פרומואים אנשים יכולים להחשף למוזיקה שהם לא היו נחשפים אליה ביומיום. אני מניחה שעם קצב שחרור הפרומואים של הוט, ואיכות הפסקול שלהם, יהיה פה עוד פוסט כזה מתישהו בעתיד הקרוב, ועל זה לא תשמעו ממני תלונות. ואם יש לכם שיר מפרומו או פרסומת שלא הצלחתם לזהות לבד, אתם יכולים לשאול בתגובות, אני אוהבת אתגרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה