יום רביעי, 27 באפריל 2011

שירים מהסרטים

אחד הדברים שאני יכולה להיהפך אובססיבית לגביהם זה אם יש שיר שתופס אותי מפרסומת, פרומו או סדרה ונדלקת לי נורת ה"שיר מצויין" במוח אבל אני לא מכירה אותו ולא מצליחה לזהות אותו. וזה מתסכל במיוחד כשאני "מבלה" זמן לא מבוטל בגוגל וביוטיוב לנסות למצוא את השיר. עם כל התסכול של לנסות למצוא ולא להצליח מגיעה גם ההרגשה שאין דרך אחרת אלא להגדיר אותה בתור triumphant כאשר אני סופסוף מוצאת את השיר שחיפשתי, כי בשירים הספציפיים האלו דרוש מאמץ שהוא לפעמים ממש לא מבוטל. היו כמה וכמה מקרים של שירים מתחמקים כאלה, שמה שתפס אותי בהם היה הקצב, הוייב או חיתוך השירה ומה שהיה לי לעבוד איתו זה "אה אה אה" או המקום בו שמעתי את השיר. זה חתיכת אתגר כיפי. המקור העיקרי שלי לשירים עלומים הוא סדרות אמריקאיות שונות ופרסומות חו"ליות (ולפעמים גם ישראליות). בגלל שאני אוהבת לחלוק דברים טובים, וכבר עשיתי את המאמץ, אני שמחה לחלוק איתכם כמה שירים נהדרים שגיליתי בצורה הזו. באופן כללי השירים ששמים במדיה הזו הם מאוד סוחפים ויכולים לתפוס אותך בשניה (טוב, אולי רק אותי...)

Temper Trap – Love Lost



איפה שמעתי? פרומו לסדרה Pretty Little Liars
ה-Temper Trap אחראים לשני שירים שמאוד אהבתי השנה, Fader ו-Sweet Disposition (שאותו דיי טחנו בגלגל"צ) אבל לא נפלתי מהאלבום שלהם. כששמעתי את השיר הזה שהופיע בפרומו, הוא נשמע לי מאוד מוכר, מאוד "הסגנון שלי", ולא ידעתי למה. לא היה לי הרבה עם מה לעבוד כי השתמשו בפרומו בעיקר בחלקים האינסטרומנטליים אבל קצת חפירה הביאה את השיר הזה (וכמובן את האסימון שנפל לי לגבי איפה שמעתי את זה קודם). זה שיר שיש לו תחושה מאוד אופורית, משהו שאני מאוד אוהבת.
Scissors For Lefty – Nickels and Dimes


איפה שמעתי? בפרסומת באתר של חברת הנעליים Rocket Dog
(הביצוע הוא מהופעה חיה, מסתבר שהשיר לא שוחרר כסינגל)

תהרגו אותי מאיפה אני מגרדת את השירים האלו... אני כבר לא זוכרת מה עשיתי באתר של רוקט דוג אבל היה שם את השיר הזה ברקע וזה שיגע אותי כי יש לו וייב ממש מגניב ו-feel של להקת גראז' כזו. הבעיה היא שלסולן יש דיקציה של ברווז ולכן בקושי הצלחתי להבין 3 מילים ממה שהוא שר שם. בכל מקרה, אתם יכולים לתאר לעצמכם את הרגשת הסיפוק למצוא את השיר הזה מתוך כזה מקרה אבוד. מה שהוכיח לי שההתמדה משתלמת.
Fever – The Glamorous Life



איפה שמעתי? תצוגת אופנה של לואי ויטון (ביוטיוב, מה נראה לכם?)
האמת שאני חייבת את הקרדיט להכרת השיר הזה לאחותי היקרה, שמעודכנת יותר ממני בתצוגות ובקולקציות החדשות והיא פנתה אלי כדי שאני אעזור לה למצוא את השיר שמלווה את התצוגה. האמת, למצוא את השיר היה החלק הקל. השיר The Glamorous Life נכתב ע"י פרינס ובוצע ע"י זמרת הליווי (שהיתה גם המתופפת) שלו, שילה  E(מקור). הבעיה העיקרית היתה לגלות מי חידש אותו. קצת טריקי, אבל האבדה נמצאה. האמת אני אוהבת הרבה יותר את הגרסא של Fever (להקת אינדי-רוק ניו-יורקית). לדעתי הקאבר הזה נותן פרשנות הרבה יותר מעניינת לשיר המקורי, אולי בגלל צורת ההגשה שלו.
(לצערי לא מצאתי את השיר לבדו ולכן השמע הוא המוזיקה המקורית שהיתה בתצוגה, השיר הזה מתנגן מההתחלה עד לאמצע (בערך 3 דקות) ואז מתחילה גרסא של סוניק יות' ל-Ca Plane Pour Moi)
Ryan Adams – Desire


איפה שמעתי? האוס, עונה 2 אני חושבת.
אני מאוד אוהבת את ריאן (לא בריאן!) אדאמס. הוא התחיל כזמר alt-country והוציא את הדיסק המופתי (בעיני) Gold. מאז הוא עדיין עושה מוזיקה מצויינת, אבל נראה לי שהוא נמצא במצב דכאוני מתמיד מאז, וקצת הפסקתי לעקוב אחריו. את השיר הזה לא היה קשה מדי למצוא אבל אני עדיין מרגישה צורך לשים אותו ברשימה. לריאן אדאמס יש יכולת להכיל כל כך הרבה רגש בקול שלו ובצורת ההגשה, שלפעמים אני מרגישה שזה קצת יותר מדי אפילו בשבילי. השיר הזה לא שונה בכמות הרגש שהוא מעביר והוא פשוט מעולה.

Devlins – Waiting


איפה שמעתי? פרומו ל"הכל דבש" של יעל פוליאקוב
באופן מפתיע היה קצת קשה למצוא את השיר הזה, אבל שום מכשול לא יעמוד בדרך למצוא שיר שנדבק לי לראש. מסתבר שהחבר'ה שאחראים לפרומו לא ממש מקוריים והשיר הזה היה כבר בפסקול של כמה סדרות (לדוגמא Six Feet Under) אבל גם לגנוב צריך לדעת ממי.
Band Of Skulls – Patterns


איפה שמעתי? פרסומת דיי חדשה לסווטש
הקצב של השיר הזה פשוט הדביק אותי ברמות שלא ייאמנו. הוא רץ לי בראש ימים (גם אחרי שגיליתי איזה שיר זה!). לסווטש יש באופן כללי בחירת מוזיקה נהדרת לפרסומות שלהם ונראה ש-Band of Skulls היא סוג של להקת הבית שלהם כאשר שיר אחר של הלהקה (I Know What I Am) היה בפרסומת אחרת שלהם.
Local Natives – World News


איפה שמעתי? פרסומת ל-Xbox החדש
התוספת החדשה והמרגשת למשפחת השירים מהפרסומות שלי – אין שם ממש הרבה אמצעי זיהוי, אבל דרך פורומים, בטוקבקים ובדרכים פתלתלות נמצאה התשובה. זה שיר שהדרך הטובה ביותר להגדיר את התחושה שהוא נותן היא epic folk, אם יש דבר כזה...

יש שיר שנדבק לכם לראש והטרידה את מנוחתכם העובדה שלא ידעתם מהו? הצטרפו למועדון!
בקשות ושאלות אפשר להשאיר כאן בתגובות... :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה