יום שבת, 23 באפריל 2011

Genius Playlist #1 - Everything You Want

כמו שכבר כתבתי, אני מאוד אוהבת את ה-genius feature באייפוד שלי. בעיקר בזכות העובדה שאני לא צריכה לדפדף בין כמה אלפי שירים כדי למצוא את השיר הבא שמתאים לי למצברוח וכן למרות שאני אוהבת את כל השירים בספרייה הדיגיטלית שלי, יש מקרים בהם פשוט לא בא לי לשמוע שיר מסויים, לא משנה כמה אני אוהבת אותו בסיטואציה אחרת. שיר "נכון" זה עניין של הרגשה. בגלל זה כל כך מתאים לי ה-genius. כבר הפסקתי להיות מופתעת מההתאמה שהוא יכול לבצע לפלייליסט לפי שיר אחד שבחרתי, מה שיוצר מצב בו אני כמעט ולא מעבירה שירים, וזה הישג גדול.
הפלייליסט האחרון שהתאים למצברוח שלי הוא פלייליסט רוק אמריקאי של להקות שלא נראה לי שהיו ממש מוכרות במיינסטרים בארץ, למרות שהם היו all the rage בארה"ב, שם יש קהל רחב שאוהב רוק גיטרות-אלטרנטיבי. אפשר למצוא קווי דמיון ברורים בין השירים והלהקות בפלייליסט, מה שלפי דעתי גורם לכך שהשלם גדול מסך חלקיו וכל השירים, לא משנה לאיזה כיוון הם לוקחים את הרוק הבסיסי, משקפים תקופה מוזיקלית ממש טובה. כמובן שלא הכל זה ה-cutting edge, יש דברים שנשמעים באופן בסיסי דומים, אבל הם כולם מיוחדים בדרכם. כל הלהקות האלו הוקמו בתחילת הניינטיז העליזות (או בסוף האייטיז, במקרה של Goo Goo Dolls) שכידוע היתה תקופה נהדרת למוזיקת רוק טובה במיינסטרים. יש גם כמה שירים של זמרות. אלו בעיקר שירים שדומים מבחינת זמן היציאה לאו דווקא מבחינת סגנון.

(לוגו זמני, בתקווה)

*כל רשימה שנוצרת ב-genius באייפוד או באייטיונס כוללת 25 שירים, השיר בו התחלתי תמיד יופיע ראשון, אני בכוונה לא מייפה ולא מורידה או מחליפה אף שיר, אני לא מתביישת במוזיקה שאני אוהבת
אז...GO!

 
1. Everything You Want by Vertical Horizon



אני אוהבת את השירים ש-Vertical Horizon הוציאו מהדיסק הראשון שלהם. השיר הזה, יחד עם You're A God (שאני תמיד מקדישה ליעל מהתרגומיה, מין מור"ק שכזה) מסכמים את ההוויה של הלהקה הזו בניינטיז.
2. Broadway by Goo Goo Dolls



(הביצוע הוא לייב, ולא בגרסת הסטודיו, טענות ומענות ללייבל שלהם)
הגו גו דולז התפרסמו בארץ (והאמת ביצעו את הפריצה שלהם כאן) עם השיר Iris מתוך פסקול הסרט City Of Angels. כמה ש-Iris הוא שיר טוב, יש להם עוד שירים מצויינים שהיו יכולים בקלות להיכנס למיינסטרים (בארץ) עוד לפני.
3. Real World by Matchbox 20



הדיסק הראשון של Matchbox 20 היה הדיסק האהוב עלי במשך תקופה דיי ארוכה, וזה לא מאוד מפתיע. רוב תומאס הסולן וחבריו עשו רוק קליט עם המידה הנכונה של teenage angst במילים של השירים, מה שגרם לכל מתבגר שהכיר אותם להאמין שזה נכתב בשבילו. זו גדולה במוזיקה.
4. All You Wanted by Michelle Branch



על מישל בראנץ' אפשר להגיד שהיא היתה התקווה הגדולה של הרוק-פופ הנשי בתקופה שהיא פרצה בארה"ב. היא היתה בחורה צעירה שלקחה גיטרה וכתבה שירים שגרמו לכל הבנות שקוראות את מגזין Seventeen להרגיש שגם הן יכולות להיות כמוה. חבל מאוד שדואט אחד עם סנטנה קצת מאוחר יותר בקריירה שלה קצת הרס את הרושם הראשוני החביב שהיא השאירה. זה עדיין לא הופך את השיר הזה לפחות קליט וחמוד.
5. Every Morning by Sugar Ray



שוגר ריי התפרסמו כלהקת עאלק-סטלנים שעשו מוזיקה חמודה שמושפעת מאוד מ-ska ונראו שהם שם רק בשביל הצחוקים. האמת, עבדה להם הגישה הזו, ובל נשכח מלהזכיר שבזמנו כל טינאייג'רית אמריקאית רצתה לתלות את התמונה של הסולן, מארק מק'גראת' בלוקר שלה, מה שתמיד עוזר למכור דיסקים...
6. The Space Between by Dave Matthews Band



אוי, איזה שיר! אחד השירים שאני הכי אוהבת של דייב מאת'יוס, יש כל כך הרבה כמיהה ותקווה שעולים מהשיר הזה, השורה "but I got all the time for you, love" סוג של אומרת הכל.
7. She's So High by Tal Bachman



שיר חביב, אני אוהבת את הפזמון האופורי שלו.
8. A Long December by Counting Crows



רוב השירים של ה-Counting Crows שאני אוהבת הם שירים עצובים, אפילו Mr Jones... לפעמים אני תוהה אם אלו השירים העצובים שאני אוהבת שלהם או שהם כתבו בעיקר שירים עצובים? בכל מקרה, אחד השירים שמנסחים הכי טוב בעיני את תחושת הבדידות שיכולה לתקוף אותך כשנמצאים רחוק ממישהו שאוהבים.
9. Why Can't I by Liz Phair



שיר פופ-רוק חמוד וכתוב היטב שהאמת דיי שונה מרוב מה שליז פייר עשתה בקריירה שלה.
10. Why Georgia by John Mayer



לפני שג'ון מאייר החליט שהוא womanizer שקופץ בין ג'סיקה סימפסון לג'ניפר אניסטון ודוהר על הפפראצי כאילו אין מחר, הקטע העיקרי שלו היה לעשות מוזיקה. אני בהחלט מעדיפה את החומרים המוקדמים שלו, היה שם משהו מאוד שונה ממה שהוא היום – משהו שהוא לא זחוח ושיש בו רצון אמיתי לעשות את המוזיקה הכי כנה שהוא יכול.
11. It's All Been Done by Barenaked Ladies


עוד חבורת שטותניקים אמריקאים שאתם אולי מכירים מהסינגל האחר שהם הוציאו באותה תקופה, One Week. סגנונית, הייתי אומרת שאלו מילים מאוד מופשטות של emo, כשבחורים יכלו לשיר על רגשות בלי לבכות יותר מדי. או לשים אייליינר.
12. Bent by Matchbox 20



13. You're A God by Vertical Horizon



ראה Vertical Horizon מלמעלה. עדיין מוקדש ליעל.
14. When It's Over by Sugar Ray



15. Flavor Of The Week by American Hi-Fi



השיר הכי "רועש" בפלייליסט הזה. הוא שייך לאזור המאוחר יותר של הרוק האמריקאי העכשווי, הוא נוטה יותר ללהקות emo-punk שצמחו אחרי הגל ה"קלאסי" יותר, אבל עדיין, יש משהו סוחף בשיר הזה שגורם לך להתייחס אליו גם קצת כ-guilty pleasure שאתה שומע שיר רק בשביל הכיף שהוא עושה לך בנשמה.
16. You Were Meant For Me by Jewel



לפני שהמציאה את עצמה מחדש כמאריה קארי לעניים, ג'ול היתה התגלמות הקאנטרי-פולק הכל-אמריקאי, בחורה בלונדינית יפה עם גיטרה אקוסטית ששרה שירים על לב שבור. לא ברור לי כל כך למה ה-genius בחר את השיר הזה לרשימה הזו, הוא דיי יוצא דופן בסגנון, אולי בגלל תקופת הזמן שבה יצא השיר הזה הקרובה לתקופה שבה יצאו רוב האחרים.
17. Crooked Teeth by Death Cab For Cutie



בן גיבארד כתב כמה מהשירים היפים שאני מכירה, בדר"כ הוא נמצא במצב נפשי מהורהר ומלנכולי והלחנים והמילים נמצאים במקום הזה יחד, אבל מדי פעם מתפלק לו שיר כיפי יותר, שמראה שהוא יכול לתעל מעצמו מצב נפשי קצת יותר אופטימי. גם אם המילים עדיין לא ממש שם, זו התקדמות.
18. Colorblind by Counting Crows



עוד שיר עצוב של ה-Counting Crows, ואפילו אחד שמסתיים במנטרה הפולנית "אני בסדר"
19. The Way by Fastball



אחד משירי הנהיגה האולטימטיביים שלי. צריך רק לשמוע כדי להבין.
20. Believe by The Bravery



אמנם The Bravery הם להקה מגל ה-"The" שתקף אותנו בתחילת המילניום שהתחילו כמאוד מושפעים מניו-וייב ונראו מאוד מיוסרים, לא שהיה בזה משהו רע מדי אבל למרות שחיבבתי אותם גם אז, הם לא הביאו משהו ממש חדש לשולחן והם אולי לא המתאימים ביותר לפלייליסט הזה. אבל אני ממש שמחה שהמשכתי לעקוב אחריהם ולשמוע שהם הוציאו את השיר הזה, שהוא מכל הבחינות המעולה שבשיריהם, מהבית הראשון ועד הפזמון ההורס, גם אם הוא דומה באופן מוזר ל-Ruby של ה-Kaiser Chiefs בבתים...
21. Push by Matchbox 20



22. Head Over Heels by Alanis Morissette



מוזר, דווקא היה מתאים לי פה יותר Ironic.
23. Fly by Sugar Ray


24. Neon by John Mayer



25. Everyday by Dave Matthews Band



זה שיר שיכול להיות פסקול לבוקר במהלך ההתכוננות עד שאני יוצאת מהבית. זה שיר שיכול ללוות את הפעולות היומיומיות האלו, תחשבו על כל רוטינה שלכם במהלך היום והוא יתאים.

לדעתי זה פלייליסט דיי מוצלח שקולע למה שנדרש ממנו מבחינת מצברוח ומספק מעט מאוד הזדמנויות ללחוץ על skip.
אז מה דעתכם, מקיף מספיק? יש לכם רעיון לעוד שירים בסגנון שהיו יכולים להתאים יותר? תרגישו חופשי להתבטא. אני תמיד שמחה להצעות.

זהו, מקווה שנהנתם!

תגובה 1:

  1. איך שראיתי את הכותרת התכוונתי לשים לך כטוקבק את You're A God :)

    השבמחק