יום שבת, 26 במאי 2012

Gotye או: ללמוד להקשיב

אם האזנתם לרדיו בחודשים באחרונים בטוח תפסתם לפחות פעם אחת (על מי אני עובדת? לפחות 100 פעמים) את השיר Somebody That I Used To Know של Gotye (גוטייה) וקימברה.


אני לא סובלת את השיר הזה. למעשה, לא סבלתי אותו מהשניה הראשונה ששמעתי אותו - הפזמונים הלחששנים מול הפזמון הצעקני, הקסילופון, המלודיה הלא ברורה עד שהיא לא שם בכלל. אם היתה הגדרה במילון למילה מיוחדג' היה לידה לינק לשיר הזה ביוטיוב.
אחד הדברים שהכי מעצבנים אותי הוא ששיר שאני ממש שונאת הופך לאהוב הפלייליסטס וצערי זה קורה לי יותר מדי. כדי להתמודד עם הבעיה הזו התקנתי על הסמארטפון TuneIn שמאפשר לי לשמוע רדיו מכל מדינה שאני רוצה בכל מקום והכי חשוב - באוטו, שם ההתחמקות מגלגל"צ הופכת לי הכי קשה.

תודות לאפליקציה הזו אני יכולה עכשיו לשמוע Xfm באוטו (סופסוף!) ולהתעדכן בכל מה שחדש במוזיקה בממלכה המאוחדת. ככה נחשפתי גם לשיר החדש של גוטייה - Eyes Wide Open. האמת כשהשדרן אמר שהוא הולך לנגן שיר חדש של גוטייה לא היו לי ציפיות גבוהות מדי. עדיין, זה לא שהשיר הקודם שלו זיעזע את עולמי. ההפתעה שלי היתה גדולה מאוד כששמעתי את השיר - פופ אלקטרוני מהוקצע וחלק, אבל עם רגש. ובניגוד לסינגל הקודם שלו, ממש אפשר להבין מה שהוא אומר, שזה לעצמו כבר הישג.


אז מה זה לימד אותי? שכמו תמיד, צריך לשמור על ראש פתוח. העובדה שלא אהבתי את השיר הראשון של גוטייה, לא מבטיחה שאני אשנא גם את השיר הבא אחריו. נו, כל יום לומדים משהו. 

4 תגובות:

  1. בהתחשב בטעם המשובח שלך במוזיקה ממש לא נעים לי לומר שאהבתי את השיר הראשון הפופולרי המושמע חדשות לבקרים. בעוונותי אני מודה שגלגלצ ברקע אצלי קבוע מדי יום במשך שעות. העובדה שהורדתי לפני רגע את האפליקציה בהמלצתך בטח לא תשפר את העניין...
    חידשת לי עם השיר החדש שלו, כנראה אזדקק לכמה השמעות רצופות בשביל להחליט אם אני אוהבת או לא.

    השבמחק
  2. חלילה! המטרה שלי פה היא לא לנסות להטיף או לשנות טעם מוזיקלי של אנשים. הדברים שכתבתי על השיר הם דעתי, והיא מתבססת על טעם אישי ועל איך שהשיר "התלבש" עלי. אני מודה שהדעה שלי לא פופולרית במיוחד אבל זה בעיני כל היופי בטעם אישי. מעניין אותי לדעת למה התחברת אליו. יכול להיות שגם אחרי כמה השמעות לא תתחברי לשיר החדש וזה הכי לגיטימי.
    אני מאמינה שהאפליקציה יכולה להיות משהו שפותח לך את הראש מוזיקלית, הרי מבחר התחנות בחו"ל הוא כל כך גדול יחסית לארץ. אולי זה לא יעזור בסביבת עבודה משרדית, שם הצורך להתחשב באנשים הוא קצת יותר חשוב מהטעם האישי שלי ושם מן הסתם גלגל"צ היא ברירת המחדל, אבל לקחת קצת זמן לשמוע רדיו ממקום אחד במקום את המוזיקה הקבועה שלנו יכול להיות נחמד :)

    השבמחק
  3. לשאלתך, לא יודעת למה התחברתי לשיר, אולי כי יש לו מקצב לא ממש צפוי. אולי כי הוא שונה ממה שמושמע היום, אולי כי הוא מזכיר לי את פיטר גבריאל בקול ובסגנון (אפילו קצת דומה לו...). לא ממש יודעת.
    שמתי לב שגם כשיש מגוון אופציות מוזיקליות אני בסוף הכי חוזרת לאותו סגנון איכשהו. ואני באמת אוהבת המון סוגים של מוזיקה מפופ, מוזיקה שחורה והאוס ועד למוזיקה קלאסית (גם הולכת לקונצרטים) אז לכי תביני.
    יש תחנה שאני אוהבת להאזין לה מארה"ב fresh 102.7: http://fresh1027.radio.com/
    בסוף הבנתי שאני אוהבת אותה כי זה בדיוק כמו לשמוע גלגל"צ רק מחו"ל...

    השבמחק
  4. לי הוא דווקא הזכיר את סטינג... בכל מקרה, אני מניחה שכולם בסוף חוזרים לאיזשהו comfort zone בכל מה שנוגע למוזיקה.
    אני אבדוק את התחנה הזו, אני חושבת שתחנות מוזיקה פופולרית יכולות להיות מצויינות, רק תלוי מה פופולרי באותה מדינה.

    השבמחק