יום שלישי, 29 בנובמבר 2011

My perfect Indie Party

הייתי בלוגרית רעה לאחרונה - החיים התרחשו להם וכך גם דברים שמנעו ממני לכתוב. אני מקווה שמעכשיו אני אכנס לשגרת כתיבה יותר קשוחה. ויותר סדירה. עכשיו אחרי ההתנצלות אפשר להמשיך...


האינדי שאני הכי אוהבת הוא אינדי שמח. שירים שלא משנה כמה המילים שלהם מטרידות או מדכאות המוזיקה מרוממת ורק עושה חשק לרקוד. אז באחד הבקרים בהם מאוד לא רציתי להתעורר מצאתי באייפוד את אחד השירים שהכי אהבתי לאחרונה, ועושה את דרכו לראש מצעד ה-All Time Favourites שלי - Tokyo (Vampires & Wolves)  של ה-Wombats וביססתי עליו רשימת genius. טוב, הרשימה שיצאה הפיחה בי כל כך הרבה שמחת חיים ואנרגיה בדרך לעבודה ששום דבר לא היה יכול להרוס לי את המצברוח במשך כל היום. משום כך החלטתי שאני חייבת לחלוק את הרשימה הזו ואולי זה יעזור לאנשים אחרים להתמודד עם ה-Morning Blues.


זו רשימת השירים האולטימטיבית שלי לכל מסיבת אינדי שמכבדת את עצמה, ואין פלא שהשירים האלו מככבים אצלי באייפוד כשירים בעלי מספר ההשמעות הגבוה ביותר. יש פה פוטנציאל רקידות אדיר, למי שהמוזיקה הזו עושה לו שמח. אתם בהחלט מוזמנים.




1. The Wombats - Tokyo (Vampire & Wolves)


מילים לא יכולות לתאר כמה השיר הזה משמח אותי. כמה קשה לי לא לעשות לו Lip Sync כשהוא מושמע אצלי באוזניות מחשש שאנשים יחשבו שאני קצת טרלהלהלה. ה-Wombats הם שלושה חבר'ה בריטים חביבים שאני מאוד אוהבת מאז האלבום הראשון שלהם. הם מתעלים את רוחן של הסמית'ס וניו אורדר בגירסא יותר פופית, ביכולתם לכתוב שירים מקפיצים בעלי מילים מדכאות. גם השיר הזה לא ממש שונה. הוא קצבי, מדביק ונהדר והמילים והקליפ דיי דיכאוניים, למרות אווירת המסיבה השוררת מסביב. הכל תחת משפט המפתח


If you love me let me go back to the bar in Tokyo!





2. Ou Es Le Swimming Pool - Dance The Way I Feel


אלקטרו-אינדי חמוד מרים רחבות. תנו לי לרקוד בכל מקום לצלילי השיר הזה ולא לכל האוצים תוצים או מה שיש שם היום. 



3. Two Door Cinema Club - I Can Talk


הלהקה היא אחת הלהקות הצעירות המצליחות בסצינת האינדי הבריטית כרגע - הם עושים פופ-רוק קצבי עם זרימה שאני אישית מאוד אוהבת. הם מעולים בפזמונים, שיכולים להידבק לראש ויכולים להזדמזם שם כל היום (וזה טוב, כן?). לא נראה לי שיש אפילו פרח קיר אחד שלא יניע את הראש או את הרגל עם השיר בווליום הנכון.



4. Mark Ronson and The Business Intl - Bang Bang Bang (Feat. Q-Tip and MNDR)


מארק רונסון הוא מוזיקאי נהדר ויש לו יכולת לרענן את עצמו בכל דבר שהוא מוציא. אם זה אלבום גרסאות הכיסוי שהוא הוציא עם תהלוכה מרשימה של אמנים. אז אחרי ההצלחה באלבום הראשון כולם חיכו לראות מה הוא יביא באלבום השני, והוא  בעיני לא איכזב - האלבום השני, Record Collection הוא אוסף מהודק ומדוייק ברובו של שירים מצויינים שעומדים בפני עצמם כמו שהם עומדים יחד באלבום והם לא צריכים גירסאות מקוריות שיהיו בסיס להשוואה. בשיר הזה, Bang Bang Bang רונסון מארח את הראפר Q-Tip ואת MNDR שהיא בחורה מגניבה לגמרי (שדרך אגב, עושה מוזיקה מצויינת בלי קשר) ויחד יוצא להם שיר עם גרוב ו-swag שעושה חשק לפזז.



5. White Lies - Bigger Than Us

את האלבום הראשון של White Lies מאוד רציתי לאהוב, נוכח כל ההייפ שרץ סביבו אבל היה לי מאוד קשה. רוב הפעמים שמופיע לי שיר שלהם באייפוד אני חייבת להודות שאני מעבירה אותו. אני משאירה אותם שם אם יום אחד אני אולי אשנה את דעתי. לעומת זאת, משהו קרה להם באלבום השני - פתאום אני נהנית לשמוע אותם. זה נכון במיוחד לסינגל הראשון מתוכו - Bigger Than Us, שאוחז באחד הפזמונים המעולים בהם נתקלתי באחרונה.


6. Example - Kickstarts

אולי Example לא מוכר ממש אצלנו בארץ אבל זה לא עושה אותו פחות חמוד ומדביק. הוא עושה מוזיקה שהיא ערבוב של דאנס, רייב, פופ והיפ-הופ וזה נשמע ממש טוב.


7. Sia - Clap Your Hands

עצוב לי לפעמים שבארץ אמן שיכול להיות דיי major בחו"ל מוכר פה רק אם איזה מנהל קריאייטיב יחליט לשים אותו באיזה פרסומת או פרומו (זוכרים את פוסט השירים מהסרטים?) במיוחד כשהוא צריך ברייק אינסטרומנטלי דרמטי בדיוק כמו זה שיש בשיר Breath Me של סיה. אז אחרי השיר הזה הבחורה המוכשרת הזוהמשיכה ליצור יופי של דברים, וגם להנות בדרך, כמו בשיר הזה שהוא אחד הכייפיים והקליטים ביותר שסיה יצרה תחת ידיה. 


8. Delphic - Doubt


על Delphic כתבתי כבר פה, ואין צורך לציין שאני מאוד אוהבת אותם. השיר הזה יקפיץ כל רחבה. 



9. One Night Only - Say You Don't Want It


זה שיר מאוד חמוד של להקה דיי גנרית מז'אנר הפופ-רוק-אינדי. הדבר המעניין ביותר בה (חוץ מהשיר הזה) הוא שהסולן הוא החבר של אמה ווטסון המהממת שמגלמת את הרמיוני בסרטי הארי פוטר. 



10. The Drums - Let's Go Surfing


אני לא אוהבת את Drums במיוחד אבל זה שיר חביב שמתאים מאוד למסיבת אינדי. השריקות בשיר לא מעצבנות כמו השריקות ב-Young Folks של פיטר ביורן וג'ון ורק על זה מגיעה לו אהבה.



11. The Wombats - Backfire At The Disco


שוב חוזרים לאהובי ה-Wombats, עם כזו מוזיקה מקפיצה ונהדרת למי אכפת מהמילים?



12. Scouting For Girls - This Ain't A Love Song


השיר הזה הוא התגלמות שיר האהבה, רק של אהבה שנגמרה, This ain't a love song this is goodbye. שוב, עוד להקה שהיתה יכולה להיות ענקית בגלגל"צ אבל לא. 



13. Ladyhawke - My Delirium


ליידיהוק היא דיג'יי אוסטרלית שהתחילה לעשות מוזיקה משל עצמה והאמת היא ממש טובה, היא עושה פופ אלקטרוני אינטיליגנטי וממש כדאי לכם לחפש דברים אחרים שלה.



14. The Temper Trap - Love Lost


עוד שיר שכבר כתבתי עליו כאן בהקשר אחר. הוא נהדר, והקול של הסולן פשוט flawless.



15. Kasabian - Underdog


האהבה שלי לקסביאן היא עתיקת יומין, כנראה כבר אז היתה לי הרגשה שהם הולכים להיות אחת הלהקות החשובות בבריטניה. האלבום הלפני אחרון של קסביאן West Ryder Pauper Lunatic Asylum קיבע את מקומם כסוג של יורשים לאואזיס שהתפרקה בערך באותה תקופה. באלבום הזה קסביאן הפכו את עצמם ליותר נגישים וכתבו המנוני איצטדיונים ובה בעת שמרו על הצליל הייחודי שלהם. 




16. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn


השורה הראשונה בה מתחיל השיר She spoke words that would melt in your hand בהחלט ממיסה אותי. זה שיר בריט-פופ קליל וחמוד אבל עם נשמה. ולא לשכוח פזמון נהדר לפיזוזים. אני שמה גם את הקלפי כי הוא פשוט מגניב.




17. The Pigeon Detectives - I'm Not Sorry


בלשי היונים התארחו פה כבר ברשימת Genius קודמת שלי, מה שמוכיח שאני בדר"כ במצב רוח כזה. זה שיר בריט-פופ קצבי דיי נוסחתי אבל זה לא עושה אותו פחות טוב אם הנוסחה טובה. נראה אתכם לא מזיזים את הראש איתו.



18. White Lies - Farewell To The Fairground


שוב, אני לא חולה על White Lies אבל אם לילדי האינדי המיוסרים היה צבא, זה היה המארש שלו. 



19. The Kooks - Sway


אחד השירים האהובים עלי של ה-Kooks, בשיר הזה הם מתנערים מכל השיגועים שאיפיינו אותם בתחילת דרכם ועושים שיר שבועט בבטן וצובט בלב. 



20. The Libertines - Don't Look Back Into The Sun


אחד מהרגעים היפים של הצמד פיט דוהרטי את קארל בארט. השניים עשו קריירה מלשיר כאילו לא אכפת להם. בכלל, בשיר הזה, בעיקר לקראת הסוף, זה מרגיש כאילו דוהרטי פשוט רוצה להגיד את המילים כמה שיותר מהר כדי ללכת הביתה. אבל זה עובד מצויין. וגם מכר הרבה אלבומים. 



21. Lissie - When I'm Alone


אז מה אם גלגל"צ טחנו את זה? צריך להגיד להם כל הכבוד פעם אחת על זה שהם מזהים שיר טוב. ליסי מושפעת קשות מפליטווד מאק ומסטיבי ניקס באופן פרטני אבל היא עושה את הספין שלה לניקס והאמת שזה נשמע ממש טוב. 



22. Arctic Monkeys - Crying Lightning


שיר מהתקופה הפחות קומוניקטיבית של המאנקיז, זה לא אומר שאהבתי אותם פחות. יש בשיר הזה מידת דרמה לא מבוטלת, גם במלודיה וגם בהגשה של אלכס טרנר. 



23. Evermore - It's Too Late


האמת היא שגיליתי את השיר הזה דיי במקרה, בזמנו הייתי מורידה קבצי זיפ של FHM עם שירי אינדי חדשים ובוחרת מה מזה להשאיר ומה למחוק. השיר הזה נשאר אחרי 20 השניות הראשונות שבהן שמעתי אותו. זה אחד משיר העזיבה הטובים שאני מכירה, במיוחד השורה I left a box of memories lying on the floor. 



24. Friendly Fires - Paris


יום אחד נעבוד לפריז, אני מבטיחה, אני מבטיחה.



25. Delphic - Counterpoint


איזה שיר מצויין לסיים מסיבה, עכשיו תדמיינו שהבאונסר מטאטא אתכם החוצה מהמועדון. זו מוזיקה אלקטרונית אינטליגנטית כך שאפשר להינות ממנה גם בבוקסות במועדון וגם באוזניות. 




אני מאוד נהינתי לכתוב על הרשימה הכייפית הזו, אני מקווה שגם אתם - ושהיא עשתה לכם חשק לרקוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה