יום שבת, 13 באוגוסט 2011

Top 5 - BBC Live Lounge

צודק מאוד היה חנוך לוין ז"ל שכתב ש"בלונדון יש מוזיקה טובה". בבריטניה ה-BBC,רשות השידור הממלכתית הדגולה שלהם מפעילה מס' תחנות רדיו, אלטרנטיביות ומיינסטרימיות. מכל תחנות הרדיו האלו Radio 1 היא תחנת הדגל, תחנת ה-default של הבריטים, תחשבו גלגל"צ מבחינת התפוצה והפופולאריות אבל עם מוזיקה הרבה יותר טובה (לדעתי) ועריכה מוזיקלית הרבה יותר אינטליגנטית. בתחנת הרדיו הזו, חוץ מהמוזיקה המצוינת שמנוגנת שם, קיים ה-Live Lounge בו אמנים, חלקם מהלוהטים בכוכבי בריטניה, מבצעים ממיטב שיריהם וכן יש הם מבצעים קאבר או שניים לבחירתם, בדר"כ של שירים ממש חדשים, ומתוך כל הקאברים האלו יש כמה פנינים רציניות. הביצועים של השירים המקוריים והקאברים מוקלטים מן הסתם ויוצאים תקופתית באוסף כפול, יש כבר שלושה כאלה ומתוכם ליקטתי לכם את הקאברים הטובים בעיני. כל ביצוע מחודש של שיר נותן משהו חדש ומרענן והביא שיר קיים ומצויין לרמה חדשה וגבוהה יותר.
1.      Pendulum – Violet Hill (Coldplay cover) 
השיר המקורי של קולדפליי הוא שיר לא רע בפני עצמו. קולדפליי בעיני לא עשו משהו מרגש באמת מאז האלבום השני שלהם, A Rush Of Blood To The Head. אם היו שואלים אותי יש מצב שהם שקעו בשאננות של להיות הלהקה הגדולה ביותר בעולם אחרי U2 ובמאבקים חברתיים כדי שיהיה להם רעב אמיתי לעשות מוזיקה.
המקור:



והקאבר:



הביצוע של Pendulum (עליהם כתבתי כבר פה) לשיר הזה מפתיע ברעננותו – הוא כוחני, אבל שומר על המלודיות הפשוטה של המקור. עדיין נותן את הכבוד למילים מעבר לכל הביטים והגיטרות.
2.      R.E.M. – Munich (Editors cover) 
למייקל סטייפ יש יכולת מדהימה לקחת כל שיר ולגרום לו להישמע כאילו הוא כתב אותו. בשיר הזה המשימה לגרום לו להישמע כמו שלך היא קשה במיוחד כי לטום סמית', הסולן של ה-Editors שביצע את השיר במקור יש הגשה מאוד ייחודית.
המקור:


הקאבר:


עם זאת, בקאבר הזה מייקל סטייפ לא מאכזב. קצת בניגוד למקור, הביצוע פה הוא מינימליסטי, מקלף את המקור מכל השכבות. הדבר הכי יפה בקאבר הזה היא הדרך בה סטייפ מושך את ההברות במילים בסוף השורות מה שנותן מהות למילים הנהדרות של השיר הזה.

3.      Goldfrapp – Not Over Yet (Grace cover) 
השיר הזה עבר דיי הרבה גלגולים – הגרסה המקורית של השיר היא של Grace, אז זה היה טראק יורו-דאנס ניינטיזי מובהק שהושפע קשות מהאייטיז. הגרסה המשמעותית הבאה שלו היתה הקאבר של ה-Klaxons שאני אישית מאוד אהבתי. השיר הזה השתלב נהדר בגישה הנו-רייבית שלהם והקאבר היה משב רוח מרענן לשיר. באולפן של ה-BBC אליסון גולדפראפ ביצעה את השיר הזה בגישה שקטה, מרגשת ומשדרגת את השיר המקורי בכמה וכמה רמות. 
המקור:


הקאבר 1:


הקאבר 2:



4.      Guillemots – Black & Gold (Sam Sparro cover) 
הגרסה המקורית של השיר של סאם ספארו היא מאוד מתכתית, ולמרות שהוא מנסה, ההגשה שלו היא פשוט קצת יבשה, ואין שום דבר רע בזה, ספארו עושה מצויין את הסגנון הזה. ה-Guillemots לקחו את השיר הזה והכניסו אליו את הנשמה והחום שהוא היה צריך.
המקור:


את הקאבר אפשר למצוא פה, וזה רק בגלל שאין את ההקלטה בקליפ עם שמע באיכות נורמלית בשום מקום. זה מה יש ועם זה ננצח, חבל להפסיד את הקאבר המשובח הזה בגלל חוסר רצון להקליק.

5.      The Hoosiers – Lovestones
היופי של הקאבר הזה הוא שאם אתם לא זוכרים מה זה השיר המקורי או שאתם סתם שומעים אותו בלי לדעת מה אתם שומעים, אתם באמת לא מזהים את השיר עד הפזמון. מי היה מאמין ששיר של ג'סטין טימברלייק יוכל להישמע כל כך טוב?
המקור:


הקאבר:



ואל תבינו אותי לא נכון, אין לי בעיה בכלל עם מה שג'סטין עושה, אפילו היו לו כמה הברקות בסיועם של מפיקי על אבל את מה שהקאבר הזה של ה-Hoosiers עושה לשיר לטעמי, גם המפיק הכי טוב לא היה יכול להביא לו.

בעיקרון אפשר גם להאזין לבוטלגים של הופעות אולפן אבל אי אפשר לגשת להקלטות ממקורות מחוץ לבריטניה... סוג של באסה. מכיוון שההופעות ממשיכות, אני בטוחה שיהיו עוד קאברים מוצלחים ששווה לפקוח עין ולגלות אותם.
שיהיה לכולם אחלה שבוע!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה